fbpx

Listujte si průvodcem



   
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky

Jeseníky lákaly turisty na veletrzích v Brně i Bratislavě

Tradiční mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu a mezinárodní veletrh turistických možností v regionech GO – REGIONTOUR se konal na výstavišti v Brně ve dnech 16. až 19. ledna 2020, kdy ho navštívilo více než 30 tisíc zájemců. Své aktivity prezentovalo přes osm set firem ze 27 zemí.
Jeseníky nabízely zimní a letní horskou turistiku, relaxační, adrenalinové a také gurmánské zážitky na společném stánku pod značkou Jeseníky, které se rozkládají na území Olomouckého a Moravskoslezského kraje. Své regionální potraviny přivezly všechny turistické oblasti, moravskoslezské Jeseníky nabízely například Havlíkovy tyčinky z Bruntálu či pivo Morous z Rýmařova. Nechyběly prospekty, především průvodci, vícejazyčné mapy a drobné propagační předměty.
Velkou cenu cestovního ruchu 2019/2020 si letos odvezl moravskoslezský projekt Technotrasa. Zapojeny jsou v něm i Jeseníky. Návštěvníci se projedou po unikátní úzkokolejce Osoblažce, v Kosárně v Karlovicích se seznámí s výjimečnou architekturou, lesnictvím i zemědělstvím, v krnovské synagoze vyslechnou příběhy zdejších průmyslníků. Přitažlivé jsou nové interaktivní expozice v rýmařovské textilce Hedva Český Brokát. „Technické zajímavosti si lidé neprohlížejí pouze zdálky. Technotrasa je o autentických zážitcích na neopakovatelných místech. Návštěvníci jsou vtaženi do děje a všemi smysly zažívají reálné situace i příběhy,“ poznamenal náměstek moravskoslezského hejtmana Jan Krkoška.
Velkým lákadlem pro turisty a návštěvníky bruntálského regionu a zejména přehrady Slezská Harta by se mohla stát moderní elektroloď. „Snažíme se, když klient přijede do Jeseníků, aby se zastavil v Bruntále, zašel do zámku, zrekreoval ve wellnessu, dal si v pivovaru dobré pivo Hasič. Slezská Harta by nabídku ideálně doplnila,“ řekl Petr Krč, ředitel CK ATIS Bruntál, která spolupracuje také s Euroregionem Praděd.

Na stánku nechběly přitažlivé propagační materiály. Foto: Archiv EUR Praděd

Na stánku v Brně nechyběly přitažlivé propagační materiály. Foto: Archiv EUR Praděd

Zájem o Jeseníky projevilo hodně návštěvníků.

Zájem o Jeseníky projevilo hodně návštěvníků.

Na stánku Moravskoslezského kraje se představily Jeseníky ve dnech 22. až 26. ledna 2020 na veletrhu ITF Slovakiatour v Bratislavě. Přes sedm set čtyřicet vystavovatelů z 24 zemí přilákalo 72 800 návštěvníků. Zastoupení krajů a regionů doplnila nabídka cestovních kanceláří, dopravců a touroperátoru.
Hlavní mezinárodní partner slovenského veletrhu Moravskoslezský kraj vystavoval v dřevěném stánku, který tradičně patřil mezi největší na výstavišti. Lidé mohli ochutnat výrobky moravskoslezských producentů – Havlíkovy tyčinky, Štramberské uši, Marlenku, sýrové speciality, 100% přírodní šťávy Vitaminátor či Ostravskou klobásu. Turisty pak lákaly nejrůznější tištění průvodci, vícejazyčné mapy a drobné propagační předměty. Obrovský úspěch sklidil svým vystoupením Soubor lidových písní a tanců Valašský Vojvoda z Kozlovic.
A expozice moravskoslezských Jeseníků nebude chybět ani na veletrhu cestovního ruchu Holiday World v Praze ve dnech 13 až 16. února 2020. S novinkami se představí rovněž 28. až 29. února 2020 na akci Dovolená na Černé louce v Ostravě. Všichni milovníci hor, zimních sportů, turistiky, pěší i na kolech, a zájemci o tuzemskou dovolenou jsou zváni!

Také v Bratislavě se Jeseníky prezentovaly řadou publikací. Foto: Archiv EUR Praděd

V doprovodném programu vystoupil soubor Valašský Vojvoda z Kozlovic. Foto: Archiv MSK