fbpx

Listujte si průvodcem



   
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky
Jesenky

Historické vagóny po úzkokolejce potáhne Rešica

Parní lokomotiva je stroj s historií a je v lecčems nevyzpytatelný. O tom se přesvědčili všichni fandové ze Slezských zemských drah, kteří se v sobotu 20. června 2020 chystali vyjet do nové letní sezony s lokomotivou Malý štokr. Kvůli závadě na kotli museli své plány změnit, a tak historické vagóny poveze Rešica.
Malý štokr z roku 1949 prošel na přelomu let 2019 a 2020 generální opravou. První jízdy lokomotivy po návratu z krnovských dílen do Třemešné vypadaly slibně, ale před zkušební jízdou lokomotivy s celou vlakovou soupravou došlo k technické závadě, která si vyžádá delší čas k opravě. „Je nám to velmi líto, ale start lokomotivy Malý štokr musíme odložit na léto, do té doby bude včele parních vlaků druhá parní lokomotiva Rešica, které bude operativně pomáhat dieselová lokomotiva Faur,“ vysvětluje David Chovančík ze Slezských zemských drah.
Milovníci páry tak o zážitek z jízdy s párou nepřijdou. Rešica byla vyrobena v roce 1958 pod továrním číslem 1455. Její kotel pak má výrobní číslo 1212 a je z roku 1956! Na Osoblažsku se poprvé představila ještě jako nekompletní v červnu 2004 při konání Dne dráhy, kdy byla vystavena ve stanici Třemešná ve Slezsku. Od roku 2005 začala vozit výletní vlaky na Osoblažce pravidelně, v posledních letech je nasazována jen při mimořádných jízdách nebo na objednávku.
I nadále platí, že sezona parních vlaků na Osoblažce začne 20. června 2020. „Na nádraží v Třemešné bude vyhrávat kapela WAGÓN, bude se předávat voucher na odběr 200 litrů dezinfekce od firmy ChemServis EU a na cestující čeká bohaté občerstvení v Pivním vagónu včetně čepovaného piva,“ zvou turisty na první jízdu vlaku všichni osoblažští srdcaři.

Rešica se stala symbolem Osoblažska. Foto: Archiv Slezské zemské dráhy