Jeseníky se prezentovaly na veletrhu Dovolená 2019 v Ostravě
Veletrh cestovního ruchu Dovolená se letos konal na Černé louce v Ostravě už po dvaadvacáté. Představilo se na něm téměř devět desítek vystavovatelů a spoluvystavovatelů z České republiky, Slovenska a Polska. Prezentaci cestovních kanceláří, regionů, krajů a měst doplnily o své novinky i nejznámější lázeňská místa. Tipy na dovolenou zde za tři dny hledalo více než sedm tisíc návštěvníků.

Na zajímavé cíle na výlety nebo další aktivní trávení volného času v Jeseníkách upozorňoval Euroregion Praděd se svými partnery z ostatních turistických oblastí na stánku Moravskoslezského kraje. Zájem byl značný o vícejazyčné mapy s náhledy cyklotras e-bike friendly, nové průvodce po Jeseníkách a další propagační materiály. Expozici Rýmařovska, které se veletrhu zúčastnilo se společností Turistické známky, obohatilo občanské sdružení Stránské živými ovečkami Valaškami i ukázkami, jak se spřádá ovčí vlna. Krnovsko lákalo turisty společně s polským Prudnikem.

Lidé mohli v moravskoslezské expozici ochutnat slezské speciality, které přímo na místě připravoval se svým týmem Alexander Burda z Gastrocentra Slezské univerzity, ale také regionální výrobky, například sušenky od Krnovské firmy 1.Jinačí, klobásky firmy Kolomý ze Starého Města u Bruntálu či škvarkové sušenky z Vrbna pod Pradědem. Jak konstatoval výkonný manažer destinační společnosti Euroregion Praděd Michal Blaško, propagace Jeseníků probíhala v Ostravě na všech frontách. (MTA, foto: Archiv EUR Praděd)
