O spokojenosti návštěvníků Jeseníků rozhoduje kvalita služeb

O spokojenosti návštěvníků Jeseníků rozhoduje kvalita služeb

07.11.2017 | Aktuality
Kancelář CR Euroregionu Praděd zorganizovala ve čtvrtek 2. listopadu 2017, v  malebném prostředí turistického Centra Slezská Harta, pracovní seminář pro své partnery na téma „Kvalita služeb v cestovním ruchu“. Mimo jiné se zaměřil na marketingovou podporu produktových novi

Kancelář CR Euroregionu Praděd zorganizovala ve čtvrtek 2. listopadu 2017, v  malebném prostředí turistického Centra Slezská Harta, pracovní seminář pro své partnery na téma „Kvalita služeb v cestovním ruchu“. Mimo jiné se zaměřil na marketingovou podporu produktových novinek příštího roku.

Pracovní seminář se uskutečnil v malebném prostředí turistického Centra Slezská Harta.

Lektor semináře Kamil Schaumann, metodik Českého systému kvality služeb a zároveň člen Fóra cestovního ruchu České republiky, se věnoval ve svém vystoupení zejména kvalitě služeb spojené s produkty Jeseníků pro rok 2018. Těmi jsou „Prvorepublikové Rodinné Jeseníky“, „Dovolená na venkově“, „Dovolená na statku“ a „Zážitky na venkově“. „Partneři Euroregionu Praděd zapojení do těchto čtyř produktů se v rámci tří seminářů zaměřených na kvalitu svých služeb proškolí v patřičných znalostech a dovednostech,“ upřesňuje obsah semináře Michal Blaško, výkonný manažer destinační společnosti Euroregion Praděd.

Kamil Schaumann se ve svém vystoupení věnoval zejména kvalitě služeb spojené s produkty Jeseníků pro rok 2018.

Lektor Kamil Schaumann ve svém vystoupení uvedl, že „kvalita představuje schopnost služby uspokojovat potřeby a očekávání zákazníka“. Každý návštěvník přijíždí do Jeseníků s určitým očekáváním. Kvalitu zejména ubytovacích a stravovacích služeb posuzuje podle svého prožitku nebo minulé zkušenosti. Pečlivě vnímá její úroveň a svou spokojenost vyjadřuje „rozdílem mezi očekáváním a tím, jaké služby při svém pobytu obdržel“. Vedle spolehlivosti oceňuje ochotu, důvěryhodnost a individuální přístup v nabízených službách. Jejich poskytovatelé v hotelích, restauracích, kavárnách, ale i turistických informačních centrech, hradech a zámcích, v muzeích a galeriích musejí neustále poznávat potřeby svých klientů, dodržovat obvyklé standardy, trvale zvyšovat odbornost svých zaměstnanců, vstřícně komunikovat, ale taky aktivně pracovat s případnými stížnostmi a připomínkami.

Kvalita představuje schopnost služby uspokojovat potřeby a očekávání zákazníka.

„Cílem jsou co nejlepší reference turistů, kteří zavítají v roce 2018 do Jeseníků a zakoupí si pobyty spojené se jmenovanými produkty. V současné době se podle vlastního šetření Euroregionu Praděd 60 - 70 procent turistů vrací nebo přijíždí na základě pozitivní reference někoho jiného,“ doplňuje Michal Blaško. Pestrost nabídky a kvalita poskytovaných služeb turistům a návštěvníkům jesenických hor se dlouhodobě stávají nejlepší vizitkou a reklamou při získávání dalších zájemců o poznávání krás Jeseníků. „Zároveň funguje síť partnerů Euroregionu Praděd, správci atraktivit, poskytovatelé služeb, výrobci místních tradičních výrobků apod., čímž se podstatně snižují výdaje na podporu prodeje nabídky destinace a vizuálně jsou Jeseníky prosty zbytečných venkovních reklam,“ objasňuje výkonný manažer destinační společnosti Euroregion Praděd.

Pestrost nabídky a kvalita poskytovaných služeb turistům a návštěvníkům jesenických hor rozhodují o jejich spokojenosti.

Další dva obdobné semináře se uskuteční v prvním pololetí 2018.

Čím bude kvalita poskytovaných služeb v Jeseníkách vyšší, tím více se budou turisté a návštěvníci do Jeseníků vracet. Tiskovou zprávu připravila: Moravská tisková agentura, 7. listopadu 2017.  Foto Stanislav Juga,  Helena Rybárová a Zdenka Nosková.